Veelgestelde vragen Fietsverzekering

Welkom op de FAQ pagina van Fietsverzekering. Wij hebben een overzicht gemaakt van de meest gestelde vragen op de alarmcentrale. Staat je vraag niet bij onze top 5 meest gestelde vragen, dan kan je altijd nog per categorie zoeken naar het antwoord dat aansluit op je vraag. Als het juiste antwoord er niet tussen staat, dan kan je altijd bellen naar +31 20 561 87 11.

Top 5 meest gestelde vragen

1. Wat moet ik doen bij diefstal van mijn fiets?

Neem dan de volgende stappen...

  1. Doe aangifte van de fietsdiefstal bij de politie. Dit kan online.
  2. Vul het online schadeformulier in of print het schadeformulier (pdf), vul het in en stuur ons het politierapport en de aankoopnota toe per post of per e-mail naar schade@fietsverzekering.nl;
  3. Per post stuur je ons zo snel mogelijk de twee fietssleutels waarvan de sleutelnummers op het polisblad staan. Vermeld hierbij het dossiernummer. Tenminste één van de sleutels moet sporen van gebruik hebben;
  4. Na ontvangst van alle stukken laten wij jou uiterlijk op de vijfde werkdag weten of je recht hebt op een vergoeding van de diefstalschade;
  5. Indien de diefstalschade wordt vergoed, ontvang je hiervan schriftelijk bericht;
    Het verzekerde bedrag min een eventueel eigen risico, zal binnen 7 kalenderdagen naar je bankrekening worden overgemaakt.
  6. Indien je geen vergoeding ontvangt, wordt je hierover schriftelijk geïnformeerd.

De afdeling claims is te bereiken per:

  • telefoon: 020 561 87 30 (bereikbaar op werkdagen tussen 8:00 en 18.00 uur en op zaterdag tussen 9:00 en 17:00 uur)

2. Kan ik de dekking van mijn fietsverzekering tussentijds wijzigen?

Het is niet mogelijk gedurende de looptijd de dekking van de verzekering te wijzigen.

Verhuizing doorgeven?

Onze collega’s van het Service Team zijn bereikbaar op telefoonnummer  020 561 87 11 (op werkdagen tussen 8:00 en 18:00 uur en op zaterdag tussen 9:00 en 17:00 uur). Of geef je wijziging door via e-mail: info@fietsverzekering.nl

3. Wat moet ik doen als ik schade heb aan mijn fiets?

Neem altijd zo snel mogelijk contact met ons op.

  1. Maak duidelijke foto’s van de schade;
  2. Print het schadeformulier (pdf) of vul deze online in. Stuur ons het schadeformulier samen met de foto’s en de reparatienota toe per post of per e-mail naar schade@fietsverzekering.nl;
  3. Na ontvangst van alle stukken laten wij jou uiterlijk op de vijfde werkdag weten of je recht hebt op een vergoeding van de schade;
  4. Indien de schade wordt vergoed, ontvang je hiervan schriftelijk bericht;
  5. Het schadebedrag min je eigen risico zal binnen 7 kalenderdagen naar je bankrekening worden overgemaakt.

Indien je geen vergoeding ontvangt, wordt je hierover schriftelijk geïnformeerd.

De afdeling claims is te bereiken per:

  • telefoon: 020 561 87 30 (bereikbaar op werkdagen tussen 8:00 en 18.00 uur en op zaterdag tussen 9:00 en 17:00 uur)

Als je recht hebt op een schadevergoeding,dan heb je ook recht op een vergoeding van de eventuele kosten van een leenfiets. Wij vergoeden maximaal €5,- per dag voor een fiets en €8,50 per dag voor een e-bike (wanneer het ook schade aan een e-bike betreft), voor maximaal drie dagen. Deze kosten mag je door de fietsenmaker laten toevoegen aan de reparatienota.

4. Als ik mijn sleutels ben verloren moet ik dit dan doorgeven voor de verzekering?

Ja, geef dit altijd aan ons door.

Je bent namelijk niet verzekerd wanneer je de sleutels waarvan de nummers op je polisblad staan niet aan ons kunt tonen in geval van diefstal. Wanneer je nieuwe sleutels laat bijmaken, dien je de nieuwe sleutelnummers ook altijd aan ons door te geven. Neem hiervoor contact op met ons Service Team. Onze collega’s van het Service Team zijn bereikbaar op telefoonnummer 020 561 87 11 (op werkdagen tussen 8:00 en 18:00 uur en op zaterdag tussen 9:00 en 17:00 uur).

5. Zijn accessoires meeverzekerd of mee te verzekeren?

Ja, bij het afsluiten van een fietsverzekering kun je ervoor kiezen accessoires mee te verzekeren. Je kunt dit doen door de waarde van de accessoires in te vullen in het aanvraagproces. Let op: alleen accessoires die aan de fiets zijn vastgeschroefd kunnen worden meeverzekerd.

Kies hieronder een categorie en vind antwoord op de veelgestelde vragen

  • Algemene vragen

  • Type fiets verzekeren

  • Diefstal

  • Schade

  • Pechhulp

  • Dekking

  • Art-slot/sleutel

  • Looptijd

  • Wijzigingen







Kies uit 2 pakketten voor je fietsverzekering:

Pakket Standaard

✔ Diefstal verzekerd

✔Juridische hulp

Pakket Compleet

✔ Diefstal verzekerd

✔ Schade verzekerd

✔ 24/7 Pechhulp

✔Juridische hulp

Waarom een fietsverzekering

Hieronder enkele redenen om onze Fietsverzekering af te sluiten.

    • Snelle uitbetaling bij Diefstal
    • Volledig aankoopbedrag gedekt
    • Bij Schade: leenfiets
    • Reparatie ter plekke
    • 24/7 Pechhulp
Deel op social media